Home Despre noi Call book Concursuri Articole Repetoare APRS Retea de urgenta EME Linkuri Bazar Contact

Repetorul R2

REPETORUL R2, 

 repetorul    judetului  Arad

vazut de un radioamator Pecican

 

                             Repetorul R2 din judetul Arad a fost conceput de YO2LIS din  1996 si a functionat la Arad , este construit din 2 CT-uri , (CT 1600) incercarile au dat rezultate f-bune, dar din cauza, unui transciever trebuia sa fie dat inapoi, ( lipsa aparaturii )  fost cerut YO2BUG pentru a confectiona un repetor.  Sa sugerat canalul R2, frecventa libera in acea vreme , frecventa alocata de Directie Radio-Tv  Timisoara, repetor facut de YO2BUG  care functioneaza  intre anii 1996-1998 in comuna Pecica .

                           Repetorul R7 are identificatorul  YO2S, cu frecventa libera in acea vreme., responsabilul repetorului Iulian Atanasiu YO2LIS

                            Mentionez ca in acea vreme nu era moda de a ocupa o frecventa cu  X-uri, intrucat nici aparatele industriale nu aveau frcventele adecvate de ex CT 1600, ultima cifra era compromise.

                             In anul 1996, repetorul functioneaza in QTH -ul  (casa)  lui YO2BUG,  intre 1997-1998  emitatorul,  pe turnul bisericii Romano -Catolice 5 w, receptorul ramane la YO2BUG.  

            Emitatorul ramane in  locatie 99m +30 m, receptorul in locatia lui YO2BUG, 99m+12m, intrucat nu primim aprobarea de la parohul comunei Ineuan. pentru montarea antenei receptorului , pe biserica Ortodoxa. respectiv nu putem trage curent in turnul bisericii.

                         In amplasamentul  Bisericii Romano-catolice  a fost tras curentul electric de 220 V de radioamatorul YO2LIU Angyal Stefan  si de YO2BYD Adalberrt Ban .

                          Inagurarea,repetorului este facut in prezenta D-lui Ciobanita Vasile YO3APG, radioamatorii participanti  Bernadette Ban,  Billi Ioan , Waldeck Doru, Nagy Stefan, Popa Mircea, Angyal Stefan, Ciobanita Vasile, Hutu Ioan, Mezei Ioan, Kurunczi Carol, Ban Adalbert  in sala de sedinta ai Consiliului Local Pecica , unde s-au dat diplomele medaliile de campioni nationali, cupa de cristal  radioamatorilor Waldeck Doru si Mezei Ioan, membrii fondatori ai radioclubului Romtelecom  YO2KQD, dupa care ne deplasam in vf bisericii unde se afla repetorul R 2

                           Ramanem in turn cca 2 ore, distracia este mare, formam un cor ad hoc de barbati, ,  sarbatorim primul repetor din districtul 2.

 Repetorul trebuie demontat intrucat la propunerea Consiliului local Pecica turnurile bisericilor trebuie iluminate. In locul antenei apare un reflector pana in anul  2000 ,  dupa o pauza de cativa ani buni YO2LIS construieste un repetor, care functioneaza prima data, in Arad  (teste ),  dupa care este montat pe vf. Siria.

Bibliografia

YO2BYD

Cartea rosie 1975-2011

 

REPETOR VOCAL VHF

QTH Locator: KN06UG

Indicativ: YO2I
Localitate: Dealu de la Siria 380m
Canal: RV52 (R2)
F input: 145.050 MHz
F output: 145.650 MHz
Antena: doi dipoli
Putere: 7 W
Acoperire: Timisoara, Arad, Oradea
Responsabil: YO2LIS
Comentarii: Acopera in zona Aradului pe o raza de 70 km, fiind pozitionat la releul de la Siria la 380 m.

   – Repetorul R2 cu frecventele la(rx 145.650 si tx 145.050) reinstalat la 3 septembrie 2005, dupa trei ani de sedere la sol si la initiativa radioamatorilor din arad si functioneaza si in prezent.

Bibliografia YOLIS

 

Adalbert Ban

YO2BYD

Maestru ai Sportului

 

 

Rerpetorul din biserica Romano Catolica 1997 ( receptorul. )  5W

 

Emitatorul de la YO2BUG

Legatura,, cominicarea intre emitator si receptor   1,3 GHz

Repetorul R2 in constructie de YO2LIS  2008

Pecica la 03.15. 2011

« inapoi

Sponsori

Copyright © 2011 Radio Club Admira Arad.