Home Despre noi Call book Concursuri Articole Repetoare APRS Retea de urgenta EME Linkuri Bazar Contact

Repetoare in Arad 2004

  • In Arad, din toamna anului 2004, s-a instalat pe aceasi locatie (silozul de seminte), la inaltimea de 65m, in locatorul KN06PE, repetorul R7 (145.775MHz Rx si 145.175MHz Tx) cu posibilitatea de accesare si pe 70cm pe frecventa 433.575MHz. Reperorul construit de Yo 2 LIS (Iulian Atanasiu) este format din doua statii Motorola, si o statie ELIN pe 70 cm, puterea de emisie fiind de doar 3W in ambele frecvente. Ca antene se folosesc un 5/8 landa in 70cm, iar in 2 m un triostar la emisie si un 5/8 landa la receptie deoarece echipamentele instalate pe aceasta locatie produc mult zgomot.
  • Aria de acoperire a repetorului de ARAD R7 se intinde pe o raza de aproximativ 60km, astfel facind posibila comunicatia in judetul Arad precum si in vecinatate.
  • Acest repetor nou este de mic gabarit, in comparatie cu cel anterior, consumul fiind de 4 amperi in emisie pe ambele frecvente.

Repetor vechi (ARHIVA)

Fig. I - Interiorul lui R1 (13 Kb)
Fig. I – Interiorul lui R1
Anchor

 Fig. II - Antenele lui R1 la 76m (7 Kb)
Fig. II – Antenele lui R1 la 76m


 Fig. III - Aria de acoperire a lui R1 (9 Kb)
Fig. III – Aria de acoperire a lui R1
Pe scurt:
  • R1 functioneaza pe:
2m – RX:145.175 Mhz si TX:145.775 Mhz
70cm – RX:431.800 Mhz si TX:439.400 Mhz; 7W
  • R2 este in finalizare
2m – RX:145.050 Mhz si TX:145.650 Mhz
Anchor

Pe lung:

  • Inca din toamna anului 1995, obsevind lipsa unei comunicari eficiente intre radioamatorii judetului nostru am inceput proiectarea unui repetor in banda de 2m. Prima tentativa in acest sens a fost folosirea a doua echipamente RX:145.050 Mhz instalat pe un bloc cu 10 etaje, iar celalalt TX:145.650 Mhz instalat la o distanta de aproximativ 2,5km. Am folosit acest mod deoarece la acea vreme se faceau primii pasi in executarea unor filtre diplexoare. Legatura intre cele doua echipamente s-a facut intr-o frecventa inferioara (27 Mhz). Dupa un an si jumatate de functionare repetorul a fost oprit din motive tehnice, construind un nou repetor cu RX:145.175 Mhz si TX:145.775 Mhz, un filtru diplexor cu 6 celule, fiind amplasat in acest moment pe un siloz de la marginea Aradului la o inaltime de 76m. In imagini se poate observa repetorul impreuna cu antenele acestuia.
  • Repetorul din banda de 70cm are RX:431.800 Mhz si TX:439.400 Mhz, conform noului standard IARU. Acest repetor a fost executat avind la dispozitie doua radiotelefoane industriale. Antenele folosite sunt omnidirectionale cu un cistig de 3 dB, puterea la emisie fiind de 7W. Repetorul poate fi accesat cu un simplu handy pe o arie de 25km in jurul acestuia. Aria maxima de acoperire a repetorului este de aproximativ 50km. Aria de acoperire a repetorului in banda de 2m este de aproximativ 80km. In imaginea de mai jos puteti vedea modul de amlasare al celor doua repetoare pe cladirea silozului la 76m inaltime in incinta special amenajata prevazuta cu instalatie de climatizare. Repetorul in banda 70cm a fost introdus intr-o cutie speciala, in interiorul acesteia gasindu-se toate partile componente ale repetorului. In cazul repetorului din banda de 2m filtrele diplexoare au fost asezate in exteriorul cutiei echipamentului avind o dimensiune mai mare, dupa cum se vede de altfel si in image, aflindu-se in partea stinga jos.
  • In continuare puteti de asemenea vedea amplasamentul celor doua repetoare pe cladirea silozului la o inaltime de 76m, de mare ajutor fiindu-ne prezenta pe acelasi amplasament si a altor repetoare si siteme de radiorelee. Aria de acoperire a celor doua repetoare, cel in banda de 2m si cel in banda de 70cm se pot vedea shematizat pe imaginea partii de vest a hartii Romaniei.
  • Speram ca pe viitor sa putem inlocui sistemul de antene al repetorului din banda de 2m cu un sistem mult mai performant avind la baza antene de tip Trio Star ce sunt antene omnidirectionale cu un cistig de 6dB.

« inapoi

Sponsori

Copyright © 2011 Radio Club Admira Arad.